Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.02.2009 00:31 - Понеже стана дума за поетите
Автор: dessykg Категория: Други   
Прочетен: 7811 Коментари: 10 Гласове:
0



Бишкотка е на поетична вълна, Марин нещо чопли поетите, а аз искам да ви припомня едно ситотворение от любимата Миряна Башева :-)

ТВОРЕЦЪТ И ЖЕНА МУ

 

Так кто же ты, гений вселенной?

Подумай – ни Гете, ни Дант

Не знали любви столь смиренной,

Столь, трепентой веры в талант.

Н. Заболоцкий

 

Той се състои от: нрав и нерви,

крайници и крайности – Поет!

Ту е мрамор, който цял трепери,

ту вулкан, от който бълва лед.

 

Седне – па се метне в скок космичен

към небето (в смисъл на таван).

И – жената кротко се притчва

с чайче и шишенце валериан.

 

Шом притихне творческата мъка

на боготворения творец,

тя на пръсти в банята се вмъква

и в легена тихичко пере.

 

Гащи и чорапи на Артиста!

Легион са вашите петна...

Няма повест, по-печално чиста

от пране на влюбена жена.

 

...Той дочува: тя пере... О, усет

на професионален истерик –

плочките на банята се сдрусват

от еманципаторския вик:

„Че нали ти купих аз пералня?

За кого потроших куп пари?

Проста ли си? Или ненормална?

Ей я, под носа ти! На – пери!”

 

Тя, изгубила и ум, и дума,

изпотена от пране и страх,

мънка: „Н-но м-машината е шумна...

Да не те раздразни... Та – препрах.”

 

„Ами толкова ти е акъла –

кресва той. – Не тя ме дразни – ти!

Махай се! Седни там в някой ъгъл!

Не плачи! Мълчи! Чети! Плети!”

 

Тя преглъща сълзи и сополи,

сяда и мълчи... Да е проклет

тоя ъгъл – тоя южен полюс!

Южен – да; но полюс – лед, лед, лед...

 

Ало! Как го правиш тоя номер?

Просвети ни, талантлив боклук?

Да си сляп – не си. Не си и Омир.

Нито си Бетовен. Нито глух.

Как не виждаш и не чуваш, ти бе,

майсторе на женските души –

твоята жена ще си отиде,

тейната душа си удушил!

Кой си ти бе, ало, душеведа?

Може би си Пушкин? Май че – не...

Ти дори не си човек, говедо,

долу!

В ъгъла!

На колене!

 

Миряна Башева

„Ние сме безнадежден случай”

1997г.





Тагове:   дума,


Гласувай:
0



1. bizcocho - ама как те издебнах само!:)))))...
03.02.2009 01:29
ама как те издебнах само!:))))))))
Привет,Деска:))))))


Да знаеш аз съм си рахат
и другите, и те от мен
сама се пържа в моя ад
да съм човека прероден
Не чува се от ъгъла ни звук
А Джеси кротичко край мен
овърта се край моя скут
и мърка си поредния рефрен.. :)))))) :Р
цитирай
2. dessykg - Хахаааа
03.02.2009 01:37
Приятно ми е много :)
А за поетичният отговор нямам думи!
Поздрави на пис-мър-мяуц от мен ;)
цитирай
3. bizcocho - хехе:)))))))и песничката изсл...
03.02.2009 01:37
хехе:)))))))и песничката изслушах! малко със страх я отворих...ама да ми зачетеш смелата стъпка в случая:)))))))
цитирай
4. dessykg - Ама защо така дееее :)))))
03.02.2009 01:40
Те моите не са страшни, ама хич!
Трябва да си им свикнала вече. То в този блог всичко може да очакваш ;)
цитирай
5. troha - Едно от най-умните стихотворения за
03.02.2009 14:13
мъжа - поет. Има ги и такива. А Миряна се е нагледала. Браво за избора! Стихотворението ме разведри! И ме замисли - за жената - поет...
цитирай
6. dessykg - Ами troha
03.02.2009 17:42
Така, както си се замислила, дали няма да измислиш едно стихотворение за жената поет? ;)
Как загарят манджите, понесена от музата...
Или пък напротив, възхвала на нейнатото умение да се справя със всичко перфектно...
А може би това стихотворение трябва да се напише от мъж за да има все пак баланс...
Незнам, но би било интересно :)

Радвам се, че изборът ми ти е доставил удоволствие!
цитирай
7. troha - Обещавам нещо да пусна,
04.02.2009 00:05
май нещо ми се намира...
цитирай
8. dessykg - :)
04.02.2009 00:06
Супер!
цитирай
9. julllinkata - Хех:)
04.02.2009 00:20
На мен пък мама наскоро ми припомня Борис Христов:) Поезията е хубаво нещо:))) Много здраве от наш'та къща за вас, Дес:))) Като мине сесията-забиряване викам:)
цитирай
10. dessykg - Едвам те навих, както си спомням - хахахааааа
04.02.2009 00:24
Така че те държа за думата ;)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: dessykg
Категория: Други
Прочетен: 211807
Постинги: 30
Коментари: 388
Гласове: 4271
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031